COMUNICAT DE PREMSA DE SALUT MENTAL SUPORT CASTELLAR

Volem informar de la situació d’ofec i patiment que estem vivint degut l’incompliment dels pagaments pactats amb el Departament de Benestar i Família.

Actualment Suport Castellar gestiona el Club Social (Servei d’Inclusió Sociocomunitària), el Servei d’Atenció a les Famílies, un pis supervisat, i diferents programes d’atenció a la persona i a la família. El Club Social està inclòs a la Cartera de Serveis Socials, sent aquesta l’instrument i l’expressió de la nova configuració del Sistema de Serveis Socials establerta per la Llei 12/2007, d’11 d’Octubre, de Serveis Socials, i que inclou les prestacions dels Serveis, econòmiques i tecnològiques que ofereix el sistema públic de Serveis Socials i que són responsabilitat de la Generalitat de Catalunya i dels ens locals.

Des del mes de Gener d’enguany no estem rebent el finançament corresponent a les bestretes mensuals que hauria de rebre l’entitat Suport Castellar, per gestionar els serveis esmentats. Això té un impacte directe, per una part, en la retribució de les nòmines dels treballadors i per l’altra, en no poder cobrir les despeses de funcionament.

Actualment atenem 58 persones en procès de recuperació i inclusió social en el nostre Servei de Club Social, i donem orientació a 149 familiars a través del nostre Servei d’Atenció a les Famílies. La comunitat atesa procedeix de Castellar del Vallès, Sentmenat, Sant Llorenç Savall i d’altres.

EL DEUTE ACUMULAT QUE LA GENERALITAT DE CATALUNYA TÉ AMB SUPORT CASTELLAR ASCENDEIX A 54.199’60

SI AQUEST DEUTE NO S’ASSUMEIX POT PROVOCAR EL TANCAMENT DELS NOSTRES SERVEIS.

Davant l’exposat, exigim el compliment dels acords pactats amb la Generalitat de Catalunya per poder seguir endavant amb els serveis d’atenció vers les persones amb problemes de Salut Mental i les seves famílies, i no deixar perdre tots els avenços que s’havien aconseguit en els darrers anys, pel reconeixement dels drets de les persones més vulnerables després de molts anys de feina.

A Castellar del Vallès, Abril 2015

Junta directiva i treballadors de Suport Castellar

A continuació adjuntem l’enllaç del setmanari de L’Actual que publica la noticia que denúncia la situació de la nostra entitat.