Compartint experiències per parlar de salut mental als instituts de Castellar del Vallès
La setmana passada, les integrants del projecte Amb experiència pròpia van participar en diverses trobades amb alumnat de INS Castellar i INS Puig de la Creu per parlar de salut mental des de l’experiència viscuda.
Les sessions es van dur a terme amb els grups de 4t d’ESO de l’INS Castellar i de 1r de Batxillerat de l’INS Puig de la Creu, generant espais de reflexió, escolta i diàleg amb els i les joves.
Durant les trobades es va posar al centre la importància de cuidar-nos emocionalment, escoltar-nos i demanar ajuda quan cal. També es va reflexionar sobre la necessitat de trencar estigmes i poder parlar de salut mental amb naturalitat, proximitat i sense prejudicis.
Aquestes accions comunitàries permeten apropar la salut mental als centres educatius des d’una mirada humana i vivencial, fomentant la sensibilització i creant espais segurs on compartir inquietuds, emocions i experiències.
Des de l’entitat volem agrair a les participants per compartir part de la seva vivència personal, així com l’acollida dels dos centres educatius i la participació activa de l’alumnat i professorat que van formar part d’aquestes jornades.


